人気ブログランキング |

Re: Sapient Releases Bridgetrack To Meet Demand For Ad Server Alternative 【訂正】

a0006681_21492169.jpgうちも買ってくれ!(違)と言わんばかりに、いまやかなり遅れ劣っている遅れをとっている元米国“ザ・No.1カンパニー”、米Sapientもアドサーバー(第三者広告配信)を始めました。

サービスとしては7年前からのようです。まので実際には去年買収したPlanning Group Internationalがもっていた、Experience Marketingサービスの一環のようですが。
  • Sapient Releases Bridgetrack® To Meet Demand For Ad Server Alternative
    Proprietary BridgeTrack Media Optimization Toolset – Proven in 25,000 Interactive Campaigns over Seven Years -- Now Offered As Standalone Product
    05/22/2007

    CAMBRIDGE, MA – May 22, 2007 – Following seven years of development and 25,000 interactive campaigns for clients including Citibank, Motorola and Celebrity Cruises, Sapient (Nasdaq: SAPE) today announced that it will make its BridgeTrack® server available as a standalone product. More information on BridgeTrack and its powerful feature set can be found at www.bridgetrack.com.

    BridgeTrack – which was initially developed and refined exclusively for Sapient’s Interactive Practice -- is now immediately available to traditional and interactive advertising agencies as well as in-house media buyers and marketers.

    (省略)

    “Advertising agencies, marketers and publishers are concerned about the wave of proposed deals involving Microsoft - aQuantive, Google - Double Click and others. Advertisers and marketers who use ad servers from Double Click and aQuantive to measure the impact of different types of media -- including Google search and MSN -- are worried about loss of objectivity and conflict of interest. Publishers in direct competition with Google are reluctant to embrace Double Click’s tools for fear of sharing sensitive information with ‘the enemy.’”
Google - DoubleClickから始まったオンライン広告業界の激震ですが、本当にMicrosoft - aQuantiveの合併が行われたら、広告メディアと広告配信、広告代理店、広告制作が全て同じ傘の下で行われるわけで、そうなると大きな傘に入ってより「情報」を持っている方が勝ちなわけですが、この分野に関しては、日本は本当に遅れてるように感じます。

aQuantiveのAtlasは、米国のオンライン広告データの99%をカバーしているそうです!(関係者談)
そのデータを効果的にマーケティングに利用したインタラクティブ広告やブランド開発能力と企業サイトやトランザクショナルサイトの開発力がAvenue A/Razorfishの強み名わけですが、そういう意味でも日本の制作会社は遅れているなぁ、と思ってみたり。

で、BridgeTrackのサイト見ると、本当に「本日公開!」って感じでお問い合わせフォームしかありません(w
Sapient will continue to offer digital marketing services through its Sapient Interactive unit. Ranked as the second largest digital agency in North America by Advertising Age for the second consecutive year, Sapient provides a full range of services, including interactive experiences, online and offline media strategy, real-time campaign optimization, sophisticated analytics and database management as well as web site design and delivery.
あれ?やっぱりどこかに買ってほしいためのアピールなのかしら?(w
by nobsato | 2007-05-23 21:42 | News Clip


<< Re: Sr. Manager... Re: ペンタックス HOYA... >>