人気ブログランキング |

Re: Facebook's Big Facelift

日本語版がスタートしたFacebookですが、そういえばそろそろリニューアルが終わりかけのようです。

そもそも最近のFacebookは、お前はMySpaceかよ!という勢いでうるさくなりすぎたUI(おもな理由はオープンなAPIのせいでコントロール不能になってきた)なわけですが、よりクリーンに。よりシンプルに再設計されるようです。
  • The moves come in reaction to Facebook's becoming "more cluttered and harder for users to parse," according to Katie Geminder, the site's director of user experience and design, who oversees the design team working on the project. As such, the redesign represents a major simplification.
で、リニューアルデザインを指揮してるのがUser Experience and Design部門のディレクター、Katie Geminder女史なのですが、続くパラグラフでBehavior Design社のChris Faheyが
New Ways to Arrange the Info

The makeover itself is more than skin deep, though many critical elements of the site's identity remain untouched, including its typography and color palette. "They're not questioning the visual identity of the brand," says Christopher Fahey, a partner at New York's Behavior Design. Instead, designers are focusing on the site's wider architecture and on ways of displaying and ordering the information. That, says Fahey, could give users more options without radically altering the look and feel of the site. As Fahey points out, this belief in a company's fundamental design language has worked well for companies such as Apple (AAPL) and Amazon (AMZN) and signals a sense of C-suite confidence in the product at large.
とAppleやAmazonのデザイン理念をベタ褒めしているのですが、それはKatieが元AppleのシニアUXマネジャーで、その前はAmazonのシニアデザイナーだったのを知っているのか知らないで言っているのかちょっとだけ気になるところです。

まぁ、何にしてもやっぱりいい人材集めてますね、Facebook(w
by nobsato | 2008-05-20 04:48 | InfoArch


<< THE OMNITURE SU... Google Healthが公開 >>