人気ブログランキング |

<   2007年 02月 ( 74 )   > この月の画像一覧

Re: 今年から米国の夏時間延長、タイムゾーンの更新適用を

これは注意しないと!
ってか発表されたときも思ったんだけど、3月から夏時間って早くね?
  • ITmedia News: 今年から米国の夏時間延長、タイムゾーンの更新適用を
    米国で今年から夏時間(Daylight Saving Time:DST)の期間が延長されるのに伴い、Microsoftなどの各社がタイムゾーン修正のための情報やアップデートを公開している。米国に拠点や取引先がある企業などは特に注意が必要だ。

    Microsoftのサイトに掲載された情報によると、米国の新しいDSTは、開始日がこれまでより3週間早い3月の第2日曜(今年は3月11日)、終了日は1週間遅い11月の第1日曜(同11月4日)となる。

    (中略)

    DSTの延長期間にあたる3月11日~4月1日と、10月28日~11月4日の間は特に注意が必要で、「この期間に含まれるすべての予定は未確定情報として認識する必要がある」とMicrosoftは述べている。
…これも地球温暖化の影響?
by nobsato | 2007-02-14 19:46 | News Clip

Yahoo! & Google、Happy Valentaine's day

Thank you!本気度はYahoo!の勝ち?(w

ここらへんに戦略(謎)やサービスの違いが出てきますね。
by nobsato | 2007-02-14 19:22 | Yahoo

Re: グーグル? ヤフーで問題ないしという国民気質

「最初にトヨタを買ったからずっとトヨタ」というのは非常によくわかりやすい表現だな、とおもいました。ここに来て個人的にも米Y!サービスからGoogleサービスの利用率が極端に上がってきましたが(引き金はたぶんヤフーニュースの使えないリニューアルかと…笑)、よく「世の中、Googleが…」なんて表現、とくにこの業界に多いですが、
こと日本においては一般の人からしたら、まだまだヤフー圧勝だとおもいます。
新し物好きの母親は知ってるけど、エンジニアなくせに父とかはヤフー派だしね(w

記事のトラックバック先にある「一般の認識は、Google+α=Yahoo!かも」という図式もなるほどね、と思いました。

とかく最先端な技術のみに目がいってしまいがちな日常ですが、気をつけないとね、っと。
by nobsato | 2007-02-14 01:12 | Yahoo

今日のWBS

おばばかが最近の30代女性に多いらしいです

気をつけよう…(w
by nobsato | 2007-02-13 23:16 | TV

Re: モンスターの瞳状の星雲 NASAが画像公開

カ、カルダームIV世?(謎)

by nobsato | 2007-02-13 19:14 | News Clip

DUX 2007 詳細

前回のDUX公式ブログでの前回のエントリから約4ヶ月、ようやっと今年のDUXの詳細が発表されました。
  • DUX2007 :: Chicago
    November 5 - 7, 2007

    Theme: Social media and networks are producing a new set of expectations regarding people's ability to contribute, create, personalize, and share information.

    These new expectations are changing the roles, methods and responsibilities of Designers and Researchers. The effects are being realized through:

    * Ease of access to new types of information
    * Explosion and redefining of online communities
    * Emergence of new tools and capabilities
    * Significant shifts to the worlds of product development, advertising, marketing, and customer service

    DUX2007 will surface issues and strive to define the role of designers in this time of shifting spaces.

    Location: Intercontinental Hotel (on Magnificent Mile)
    505 North Michigan Ave.
    Chicago, IL 60611
う~ん、シカゴかぁ、行ったことないなぁ。

公式サイトは今週末公開だそうです。
by nobsato | 2007-02-13 18:54 | ExperienceDesign

Global Warming Mug

ちょっと欲しい、お値段は$11.95

by nobsato | 2007-02-13 15:50 | ExperienceDesign

Re: Travel firms aim to speak customers' language

g11n系のスレから。
  • USATODAY.com : Travel firms aim to speak customers' language
    "Many companies are moving in this direction as their businesses becomes more global," says Colin Kinsella of Avenue A Razorfish, a leading online marketing agency that recently translated Singapore Airlines' website into new languages.

    The process of translating hundreds or thousands of Web pages into different languages isn't easy. Ritz-Carlton, for example, couldn't translate "It's my pleasure" into Japanese because of sexual innuendo in that language. As a result, the phrase is used only in English on all its foreign language sites, says Mary Senin, a Ritz-Carlton executive.
意図せずaarf絡みでしたが、多言語化することの難しさよりも、多言語化してROIを上げたり合理化して情報の共有化を進めるために妥協すべき部分を分かっているか/分かっていないかが、g11n系プロジェクトの運命の別れどころようですが、さて弊社の場合は…(謎)

ちなみにたまたまアクセスしたページのバナーがCarnivalで笑えました。これもやっぱSEM?(謎)
a0006681_1262258.jpg

by nobsato | 2007-02-13 01:25 | News Clip

米フォレスター・リサーチによるdaarfの分析

このブログ同様(謎)、国内よりもむしろ海外からの注目度が高いdaarfについて、さっそく米フォレスター・リサーチ社が速報(Quick Take)としてレポート。
  • EXECUTIVE SUMMARY
    On January 16, 2007, Avenue A | Razorfish (AA|RF) and Digital Palette (a Dentsu Group company) announced a capital and business alliance in Japan, which launched on February 1, 2007 as Dentsu | Avenue A | Razorfish. Despite the unwieldy name, this alliance advances the US company's plans to offer global support to multinational clients and Dentsu's ambition to expand its business in the interactive consulting field. Dentsu | Avenue A | Razorfish will have a muscular presence in the market and both sides in the alliance stand to benefit from the exchange of technology. However, it will take time to achieve the cross-fertilization of knowledge and best practices required to produce an interactive consultancy which meets the expectations of multinational customers. Dentsu | Avenue A | Razorfish will grow revenue earlier from its media agency services rather than from a fee-based interactive consultancy business model which is less accepted in Japan

さてさて(謎)

ちなみに正式ロゴ(↓)。ちょっと違った、残念(w
a0006681_0352877.jpg


by nobsato | 2007-02-13 00:31 | ExperienceDesign

本日のWBS

安定とはスキルと適用力 by ダーウィン(らしい)

いい言葉じゃ。
トレたまは今日で2,000回だそうです、ゴイス!#もうちょっと見やすいといいとおもいますよ、これ>誰
by nobsato | 2007-02-12 23:42 | TV